Tuesday, August 24, 2010

SERI MENDAPAT - NITE RIDE EPISOD 2

Salam sejahtera...,

Malam sabtu 20 Ogos lepas.... soldadu orange VECT telah melaksanakan misi ke-dua untuk berkayuh sejauh 40km telah berhasil. Laluan Seri Mendapat ini tidak jauh bezanya dengan track minggu sebelumnya cuma pada kilometer 13 hingga kilometer 16, kami dihidangkan beberapa anak bukit yang ketinggiannya lebih kurang 35 meter dari paras laut... Lagi pun ramai di kalangan rides sudah mempunyai pengalaman berkayuh pada waktu malam.
Apabila berkayuh di dalam keadaan gelap (daya pengelihatan terhad) fizikal dan mental bersedia menghadapi rintangan, sebagai contoh terdapat team member yang selama ini menolak di bukit-bukit kilometer 13 - 16 itu.... tapi apabila kayuh pada waktu malam.... dapat pulak kayuh sampai puncak... tak perasaan ada bukit... katanya.
Kayuhan bermula 10.45pm dan berakhir pada 12.45pm di Restoran Husin dengan seramai 18 orang. Tahniah kepada soldadu orange yang hadir pada malam tersebut....
Pada minggu hadapan, sekiranya cuaca baik dan tiada aral yang melintang, kami bercadang untuk misi ke-tiga... kali ini jam 10.30pm... bermula misi mencari 'gear-box' di Pekan Parit Betak, Pontian. Jarak anggaran pergi dan balik ialah 56km, dengan mukabumi yang rata serta berlaluan tarmac. 
Mudah-mudah mendapat sambutan dari ahli team untuk merealisasikan misi ini.


by : scored/....

No comments:

Post a Comment