Tuesday, August 3, 2010

BERANI RIDE CP1

Berani Ride CP1 - Elevation

Kayuhan bermula diatas tarmac dan berakhir dengan "off-road" adalah aktiviti terakhir VECT sebelum menyambutnya bulan ramadan ini. Pada mulanya VECT bercadang untuk menyertai event Muar Pagoh Mountainbike Challenge. Disebabkan terdapat banyak masalah, jadi kami pun beralih arah untuk recce semula laluan checkpoint 1 - Berani Ride (dengan izin NBC, Terima kasih saudara Saiful aka Mr.Genki).

Cadangan ini diperkuatkan lagi oleh rider VECT yang tidak dapat menyertai BP Berani Ride tempoh hari. Kami memilih untuk ke Checkpoint 1 kerana ia adalah antara checkpoint yang mudah untuk dilalui bagi rider-rider baru. Biarkan... biarkan... bagi mereka rasakan bagaimana kehebatan track BP Berani Ride yang selama ini mereka banyak mendengar dari mengalaminya sendiri. Disamping itu dapat melihat keindahan panorama daerah Batu Pahat yang menghijau dari atas bukit.

Track sejauh 14km ini bermula dari Taman Putra Indah, Tongkang Pechah menuju ke persimpangan jalan Parit Sulong - Yong Peng dan terus ke persimpangan Seri Medan dalam lingkungan 3.5km. Dan dari situ bermulalah laluan "off-road" track BP Berani Ride sehingga keluar semua di Taman Putra Indah dengan jarak 11.5km.

TENTATIF PROGRAM
TARIKH ; 08 OGOS 2010 (AHAD)
7.15 - Berkumpul di Taman Manis, Parit Raja dan terus ke Taman Putra Indah, Tongkang Pechah. (Kenderaan mengangkut basikal disediakan)
8.00 - Ekspedisi bermula sehingga selesai.
* Jangan membuang sampah merata-rata, pastikan alam sekitar terpelihara

KEPERLUAN YANG PERLU DIBAWA
- Basikal yang berada di dalam keadaan baik.
- Helmet adalah dimestikan bagi melindungi kepala.
- Mini tools dan pump.
- Spare tubes.
- Bekalan air yang secukupnya.
- Coklat dan roti.
- Rider digalakkan untuk bersarapan pagi, sekurang-kurangnya 30 minit lebih awal.


by : moderator

No comments:

Post a Comment