Wednesday, January 12, 2011

BUKIT JINTAN OH BUKIT JINTAN

MODE : SESAT.. TAYAR BOCOR.. SEKADAR MENGUJI KEKUATAN MENTAL DAN FIZIKAL

11 Januari 2010

barisan VECT menuju ke Bukit Jintan
Tak sampai pun seminggu kita orang pergi ke Bukit Jintan ... ada laa cadangan daripada member VECT untuk meneroka trek sebenar Bukit Jintan .. katanya yang dulu tu tak abis semuanya ... jadi sempena dengan cuti Hol .. kita orang pun pakat untuk kembali meneroka Bukit Jintan dengan kekuatan ahli seramai 16 orang. Alhamdulillah pagi tu cuaca amat menarik sekali .. kalau kayuhan sebelum ni hanya 10 orang je tapi kali ni ada pertambahan anggota baru daripada UTHM ..

menuju ke distinasi yang sama .. (sesat )..
Permulaan seperti biasa .. sessi melonggarkan otot dikendalikan oleh cikgu pendidikan jasmani ... aku sebenarnya pun tak kebah lagi daripada demam .. buat laa apa yang patut .. beli sarapan sikit untuk alas perut. Kayuhan seperti sebelum ini .. melalui Seri Mendapat dan Bukit Chiken yang memang tak de masalah bagi diorang yang memang dah power-power semuanya .. cuma kasian kat beskalmurah terpaksa jadi sweeper pada rider baru ...





pandai ke cikgu PJ ni tuko tayar ...
Dulu masa laluan pertama kita orang masuk kanan .. ni kali kita orang masuk kiri menuju jalan offroad .. Ato yang mula-mula perasan tayar aku pancit ... padahal masa tu aku sendiri tak perasan yang tayar aku dah lembik ... terpaksa tukar tiub .. terima kasih laa pada beskalmurah kerana tolong tadahkan tiub .. kalau tak sure perjalanan aku sampai situ saja... terima kasih gak pada cikgu daud bongkak sebab tukarkan tuib tu .. aku nak buat sure terkial-kial ..

layan downhill ...
Perjalanan selepas tu yang huru hara sedikit .. banyak sangat cadangan .. ada yang suruh terus, ada yang suruh belok .. masuk kiri ... semuanya main ikut gerak hati .. nak harapkan dr iwan pun dah tak boleh sebab dia pun tak pernah lalu jalan itu .. naik bukit turun bukit, laluan pokok getah, kepala sawit, pokok jati semuanya kita orang lalu ... semuanya nak keluar cepat daripada kebun tu ... nasib baik ada mamat indon yang sedang potong buah .. tapi itu pun tak banyak membantu... dan akhirnya sampai gak tepi highway seperti yang kita idam-idamkan ...  perut dah lapar ... highway dah nampak tapi laluan yang dipilih salah pulak ... jauh gak tersesat pegi balik adalah dalam 5 km .. masing-masing dah mengeluh .. tapi aku tahu semua tu sekadar nak menguji kekuatan mental peserta .. dan akhirnya kita sampai kat warong depan Seri Bulan tu ..

mengeluh bila sampai sini .. tak tahu nak pegi mana
Perjalanan balik .. aku duduk last jadi sweeper .. biarlah beskalmurah ke depan .. aku follow Farid yang kakinya hampir krem .. sampai kat Parit Nipah ... sekali lagi aku punya tayar pancit .... pehhh dugaan betul .. cal wife suruh ambik naik moto .. aku tolak basikal dekat 1 km gak .. dan sampai rumah dalam kul 1.20 tengahari ..


report by ..

../.. gaint19

No comments:

Post a Comment