Tuesday, January 18, 2011

KAYUHAN NYERUNTUL CHECK POINT 1

MODE : MORAL JGN SUKA NYERUNTUL .. KAN DAH SESAT ..

15 Januari 2011

check point 1 ..
Trek cp1 berani ride yang sekian lama tidak dikunjungi... last kita orang kayuh disitu, kalau tak silap pada bulan Ogos tahun lepas, idea ini dibuahkan oleh Tuan Hj Zin dalam blogs dan facebook. Memandangkan treck ne more tactical dalam pengendalian basikal maka sebulat suara dari rakan-rakan VECT bersetuju untuk kesana. Seramai 10 soldadu VECT yang dapat meluangkan masa untuk kayuh ke sana, ahli yang lain????  ada urusan keluarga kot....

Malam tu dah naik basikal atas kereta .. maklumlaaa nak test rak baru ..  tak dapat TRULE dapat TULI pun cukuplaaa .. yang penting tak yah nak susah susah kan member cari lori .. dan sekarang aku dah boleh pegi mana mana tanpa perlukan jentera pengangkut yang biasanya lori rosli laa yang jadi mangsa.

beskalpalingmurah ...
Dalam kul 8, aku cal daud .. katanya dah sampai Petronas Parit Raja .. aku suruh tunggu kat situ .. kejap aku sampai .. tengok dia ngan beskalmurah .. destinasi kali ini adalah Seri Medan.. check point 1..  on the way .. pakcik aku cal ... dalam hati .. pesal pulak pagi pagi dia cal ni ...  dan akhirnya aku terpaksa membatalkan perjalanan ke Putra Indah atas sebab-sebab yang tak dapat dielakkan .. last last aku suruh beskalmurah tolong drive keta aku .. aku balik naik basikal .. sementara ipan ngan iddin naik ngan beskalmurah .. menuju ke Putra Indah ..

before the accident ...
Report aku sampai situ je ... lepas ni kalau nak sambung .. aku serahkan pada scoredeng ...  yang aku tahu gambar memang tak de ... tapi petang ni aku tengok FB .. Masashi Shah .. ada pulak gambar kat sana .. tu yang aku terus buat draf ni ..

Tepat 8.30 pg kami mula dengan doa di ketua oleh Hj Zin dan terus mengayuh dari Taman Putra Indah, Tongkang Pechah mengharung 3.5km tarmac ke persimpangan Seri Medan.... "chiken takde masalah" kata dia orang la . Syok layan downhill, seorang turun yang lain ikut... agaknya dia orang ne pantang jumpa downhill kot... semua nak turun.... laaa... salah jalan pulak...  panjat balik bukit...  mesyuarat dalam kebun, cam kan jalan... almaklumlah lama tak ke sana... kelalen...

puncak seri wangi kot ..
Kali ne ramai rider muda-muda yang ikut serta cuma 4 orang je yang dikatogerikan veteran (termasuk la aku...) jadi non stop kayuh ... Rantai putus... tu tandanya nak mintak rantai baru beskal Masashi... dapat la rest sekejap... pekena power stick... hehehehhehh Siap je baiki beskal Masashi... kayuhan diteruskan ke puncak Bukit Dara (kata orang tempatan) bukit yang paling tinggi sekali disitu... Geng Nyeruntul yang diketuai oleh Mr Yaman (juara 5 hinggit) dah hilang... tinggalkan kami yang veteran ne... setengah mati nolak beskal... tahu-tahu Yaman & the geng dah sampai puncak tunggu kami, rupa-rupanya dia orang ikut trek lain... tak achi betol la... Ketika menuruni bukit... geng nyeruntul menghilang lagi... power la kononnya...

beskal masashi buat hal lagi... (mintak beskal baru kot...) berhenti betulkan kejap... kali ne stem pulak longgar... "mungkin dia orang dah turun kot..." kata salah seorang members, kami ambil keputusan terus balik menuju ke Taman Putra Indah... Rupanya kami yang sampai dulu kat warong, pot selepas kayuh, la.. sesat rupanya... geng nyeruntul keluar semula di jalan mula-mula masuk tadi... tu la tak nak saing orang kan dah sesat. Sampai je... Yaman terus je cakap lutut Irfan koyak... jatuh... Abang si Irfan bole saja je cakap "biasa la... main beskal mesti jatuh punya". Walau bagaimana pun kami simpati kepada Irfan Arif (anak Hasni)... moga-moga cepat sembuh.

perdana wit new rack ...
Scoredeng bagi tahu .. dia orang kat depan ni semuanya sesat .. akibat dari nyeruntul ...  apapun semuanya dalam keadaan yang selamat sampai ke rumah dalam pukul 1 tengahari ...

Riders yang terlibat;
Hj Zin (Mr Otai), Cikgu Daud (The Bongkakman), Aku, Beskalmurah (Health troubles), Yaman (Mr 5 hinggit Champion & Presiden Nyeruntul),Semz Ju-On, Masashi, Iedin, Hafiy & Irfan.



report by ..

../.. gaint19
../.. scoredeng

No comments:

Post a Comment