Monday, January 24, 2011

Happy ride 100km on road

Ahad, 23 Jan 2011.
Syabas... dua orang ahli VECT dengan confiden memberanikan diri untuk mengertai kayuhan 100km onroad dengan menggunakan basikal MTB yang dianjurkan oleh team Senggarang. Mungkin juga kayuhan ini adalah preparation untuk Adela Ride.
Sedikit info dari Masashi Shah;
"semua der 5 cek point......bermula dari Sengarang - Rengit,,,(check point 1) rehat selama 15 minit......terus ke Ladang Pineaple....(check point 2) selama 15 minit...terus ke Simpang Renggam - Machap..... (check point 3) rehat kt tasik Machap...

terus ke Air Hitam - Pt Hamid..... (check point 4)......last check point kat Pt Tengah dan tamat di Sengarang....... tiupan angin menjadi halangan utama ketika melalui kawasan ladang nenas dan di jalan Air Hitam. Bukit-bukau di Simpang Remggam tidak menjadi masalah bagi riders...... sepanjang kayuhan tiada kerosakan dan kemalangan berlaku.... cuma ada ride yang krem. Alhamdulillah... tidak berapa kritikal... rating kayuh mencecah 40km/h.... setelah check point 3 menempuhi angin dan bukit, kayuhan berkurangan.... 30 km/h je..average 27..... memang berbeza kayuh atas tarmac dengan mngunakan basikal MTB yang tayarnya macam tayar landrover..... cukup beri tekanan hebat untuk melawan angin dengan panas matahari..... hinggakan bukit landai pun tak larat nak kayuh....."

No comments:

Post a Comment